Mój balkonowy ogródek 2013 oraz porada, jak bez wiercenia zrobić otwory w doniczkach (2 filmiki)

W maju sporo czasu poświęciłam na wybór kwiatków i urządzenie mojego balkonowego ogródka. Stwierdziłam, że chcę gatunkowy i kolorystyczny misz-masz :). Poza zdjęciami przygotowałam dwa krótkie filmiki: jeden dotyczy balkonowego ogródka, a na drugim pokazuję, jak bez użycia wiertarki wykonać otwory w donicach. Zapraszam!




Na początek szybka porada dotycząca wykonywania otworów w doniczkach (już kiedyś był o tym post, ale bez filmiku). Pamiętajcie, by używać do tego starego noża.




Duży wybór doniczek balkonowych w korzystnych cenach porównacie tutaj.

Co do kwiatów na balkonie, to pierwszy raz wybrałam pelargonie - w trzech kolorach:









W osobnych donicach posadziłam też różnokolorowe surfinie:













 Do tego milionbells (dla mnie to po prostu miniaturowa surfinia).



oraz dwie podwójne petunie (petunie ładnie pachną i nie pną się tak jak surfinie).





Oprócz tego mam jeszcze dwie lwie paszcze,



różne komarzyce (choć komarów za wiele mnie nie odwiedza),



miniaturowego goździka



i kwiatki podobne do margaretek, ale nie dopytałam o ich nazwę.



Z roślin kwitnąco-jadalnych posadziłam poziomkę i truskawkę pnącą.



Ponadto mam kącik ziołowo-warzywny, gdzie rosną: pomidory koktajlowe, mięta, sałata, bazylia, koper, pietuszka, jarmuż, rzodkiewka, rukola, oregano i bazylia.



I jeszcze raz mój balkon na filmiku:



Gdyby ktoś chciał porównać mój zeszłoroczny balkon, to pisałam o nim tu i tu
A Wy co już posadziliście?


7 komentarzy:

  1. Śliczne kwiatki. Na pewno pięknie na Twoim balkonie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwiaty są piękne. Kocham ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem! Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pieknie niech kwiaty ładnie kwitną cieszą oko i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczne kwiaty i jaka róznorodność :) to tak jak u mnie, co roku obiecuję sobie, że postawię na jeden kolor, jeden gatunek, ale nie - kupuję co mi się podoba. Ale surfinie milionbells mam u siebie w kolorze mocno czerwonym - wspaniale się rozrastają, są świetne. Też mam u siebie taką surfinię w ciemnym fiolecie. Bardzo fajne masz te pełne petunie. A lwie paszcze - kocham. Ja na balkonie mam orliki i nasturcję :) bardzo fajny zielnik - jak wszystko urośnie to będzie świetnie wyglądało.

    Dziękuję za udział w moim konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy blog zostaję u Ciebie na dłużej

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger