#14 Mama wraca do pracy - wywiad z blogerką On My Way

Po bardzo długiej przerwie, zapraszam na Wasz ulubiony cykl #MamaWracaDoPracy. Dzisiaj rozmowa z Eweliną - autorką bloga On My Way, mamą 2-letniego Antosia. Ewelina - zawodowa tancerka wróciła do pracy w październiku 2016 r. tuż przed roczkiem syna. Jak sobie poradziła w nowej rzeczywistości i czy tęskniła za pracą? Zapraszam na wywiad :).


1. Kiedy wracałaś do pracy, w jakim wieku było wówczas Twoje dziecko/dzieci i komu powierzyłaś opiekę na nim/nimi?
Do pracy wróciłam miesiąc przed skończeniem roczku przez Antosia (11 miesięcy macierzyńskiego).  Młodym opiekowałam się dalej ja z mężem na zmianę, mogliśmy tak ustawiać sobie pracę, żeby dziecko miało opiekę. Nie mieliśmy szans na państwowy żłobek, na prywatny nie było nas stać (koszty miesięczne to 1100-1900 zł), a nasza najbliższa rodzina mieszka ponad 100 km od nas, więc też nie było możliwości, aby go gdzieś "podrzucić".

2. Czy zdradzisz coś więcej odnośnie swojej pracy, branży oraz czasu pracy? 
Od dziecka jestem związana z tańcem. Najpierw trenowałam wyczynowo, teraz jestem managerem szkoły tańca oraz instruktorem. Moja branża jest na tyle elastyczna, że swobodnie mogę regulować swój czas pracy tak, aby wszystko pogodzić.


3. Czy wracałaś do tej samej pracy sprzed urlopu macierzyńskiego czy musiałaś szukać nowej? 
Po urlopie macierzyńskim zmieniłam miejsce zatrudnienia. Na całe szczęście tak się trafiło, że kiedy zaczęłam rozglądać się za pracą, jedna ze szkół tańca potrzebowała takiej osoby, jak ja :)

4. Jaka była postawa pracodawcy i reakcja na ewentualne opieki nad dzieckiem podczas choroby?
Mój pracodawca na rozmowie kwalifikacyjnej zapytał o opiekę nad dzieckiem podczas kiedy ja jestem w pracy. Odpowiedziałam zgodnie z prawdą, że mogę z mężem na zmianę opiekować się dzieckiem. W momencie, kiedy musieliśmy oboje być w pracy w tym samym czasie, dziecko zawoziliśmy do dziadków (ponad 100 km od naszego miejsca zamieszkania).


5. Co miało największy pływ na decyzję o powrocie do pracy i jakie emocje temu towarzyszyły?
Z uwagi na to, że całe życie żyłam w biegu, na wysokich obrotach bez dnia nudy, pierwsze miesiące w na zwolnieniu lekarskim podczas ciąży były dla mnie katorgą... Przez całą ciążę nie mogłam się doczekać, kiedy pójdę wreszcie do pracy. Jak Młody się urodził było jeszcze gorzej. Marzyłam o kontakcie z ludźmi. Jak załapałam pracę byłam bardzo podekscytowana.

6. Jak godzisz obowiązki domowo-rodzinne z aktywnością zawodową i czy masz jakieś swoje patenty na lepszą organizację codzienności: zakupy, sprzątanie, posiłki itp.?
Sama ustalam sobie godziny pracy. Czasem robię sobie dzień wolny, kiedy indziej pracuje po 12 godzin przez dwa dni. Na szczęście mój Antoś chodzi już do żłobka i możemy bez problemu pogodzić pracę męża, moją i opiekę nad dzieckiem.  Najlepszym patentem na prowadzenie domu jest w każdej wolnej chwili zrobić COŚ. Czy są to zakupy, czy umycie wanny, czy zrobienie sałatki. Jeśli chodzi o posiłki, staram się w luźniejszy dzień zrobić więcej jedzenia (np. obiad na dwa dni). 

      

7. Czy masz jeszcze czas dla siebie i jak znajdujesz go dodatkowo na blogowanie? 
Tak, udaje mi się znaleźć kilka chwil na swoje przyjemności. Najczęściej wykorzystuję go na siłownię i na blogowanie. Jest to dla mnie odskocznia od życia codziennego.

8. Co poradziłabyś mamom, które zwyczajnie boją się rozstania z dzieckiem i powrotu do pracy?
Rozstanie z dzieckiem zawsze jest ciężkie. Całe życie byłam bardzo emocjonalna i bardzo przeżywałam, kiedy Antoś musiał iść do żłobka. Najważniejsze jest to, żeby nie zamykać się na świat. Owszem, dziecko jest naszym całym światem, ale dajmy sobie szansę na doświadczanie czegoś innego. Macierzyństwo jest najwspanialszą rolą na świecie, natomiast nie zabierajmy sobie innych możliwości.


Dziękuję za wywiad i oczywiście zapraszam do odwiedzin bloga Eweliny Lipińskiej :).


W tym cyklu pojawiły się wpisy:
#1 Mama wraca do pracy - rozterki i trudna decyzja
#2 Mama wraca do pracy - adaptacja w żłobku
#3 Mama wraca do pracy - nie mam się w co ubrać?!
#4 Mama wraca do pracy - wywiad z blogerką TomiTobi
#5 Mama wraca do pracy - wywiad z blogerką Maluch w domu
#6 Mama wraca do pracy - wywiad z blogerką Miniaturowa
#7 Mama wraca do pracy - wywiad z blogerką Life by Marcelka

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger