#6 Akcja wyprawka dla noworodka - Kąpiel i pielęgnacja

Jakiś czas temu radziłam się Was w social mediach, jakie sprzęty do kąpania polecacie. Odpowiedzi padały różne - od wiaderek, leżaczków po klasyczne wanienki. Niby powinnam kierować się już pewnym doświadczeniem, bo przy #aSYNstencie używaliśmy wówczas pożyczoną wanienkę ze stelażem, ale teraz zastanawialiśmy się nad różnymi rozwiązaniami. Gdzie i w czym planujemy więc kąpać dziecko?


Gdzie planujemy kąpać?

Jedyne co nas ogranicza to mała łazienka. Tak, pomimo małej łazienki, planujemy kąpać właśnie w łazience. #aSYNstenta kąpaliśmy początkowo w salonie - to było jeszcze w poprzednim, wynajmowanym mieszkaniu. Pomimo ciepłej wody, często płakał i gdy zrobiliśmy eksperyment stawiając raz wanienkę w łazience, okazało się że problem minął. Teraz tym bardziej, mając duży salon z aneksem kuchennym, planujemy kąpać córeczkę w małej łazience. To miejsce będzie można szybciej nagrzać i sprawniej posprzątać po kąpaniu.


W czym planujemy kąpać?

Po analizie różnych rozwiązań, ostatecznie tak jak poprzednio, zdecydowaliśmy się na małą wanienkę 86 cm Tega baby z odpływem i termometrem oraz dedykowanym stelażem. Wybrałam białą, klasyczną wanienkę z jak najmniejszą ilością zrobień i nadruków, czyli motyw króliczków z serii Premium. Taka prostota, to coś, co ostatnio najbardziej lubię :). Choć przyznam, że nad wyborem wanienki zastanawiałam się do ostatniej chwili. Rozważałam również wiaderko do kąpania oraz średnią wanienkę o długości 92 cm, która również jest w ofercie Tega baby, ale ma trochę inny kształt, niż klasyczne wanienki. Ostatecznie uznałam, że mała wanienka będzie dla nas póki co najwygodniejsza.




Termometr to naklejka, która pozwala na szybkie zidentyfikowanie temperatury wody - wówczas na czarnym tle pokazuje się odpowiedni znaczek.



Aby się nie schylać do wanienki dobraliśmy dedykowany stojak, który jest mały i składany. Dzięki temu po złożeniu jest praktycznie płaski i można go łatwo gdzieś wsunąć np. obok pralki.



Pielęgnacja dziecka

Podobnie jak niegdyś, tak i teraz idealnym miejscem do ustawienia przewijaka jest u nas pralka, ustawiona w narożniku łazienki.  W tym miejscu planujemy wycierać, kremować i ubierać nasze dzieciątko. Z tej samej serii co wanienkę, wybrałam też przewijak Tega baby, a na nim prosty wzór oraz miarka. Przewijak jest usztywniany od spodu i posiada dokręcane nóżki. Do kompletu mamy jeszcze 2 ręczniki - okrycia kąpielowe Tega baby frotte z kapturkami, z motywem króliczków - jeden ręcznik mały 80 x 80 cm i drugi duży 100 x 100 cm.


Ręczników mam pod dostatek, bo oprócz tego posiadam jeszcze w zapasie 2 kolejne okrycia kąpielowe z Babyono - jedno klasyczne frotte, a drugie bambusowe - dla nas nowoś. To bambusowe - szare z liskiem, zrobiło na mnie świetne wrażenie, bo po praniu jest nadal delikatne w dotyku, a do tego przyjemniejsze niż wyprane okrycie frotte. Podobno ma właściwości antybakteryjne, szybkoschnące i pochłania więcej wody. Oba te okrycia wybrałam duże w rozmiarze 100 x 100 cm, bo pamiętam, że przy synku te mniejsze wystarczyły krótszy okres, a właśnie te większe sprawdzają się u na aż do teraz.


Jeśli chodzi o kosmetyki, to postawiłam na ulubione przez nas kosmetyki Oillan baby, które są przeznaczona dla dzieci od pierwszych dni życia. Wybrałam żel do kąpieli, mleczko nawilżające, krem do twarzy oraz w razie potrzeby krem przeciw odparzeniom. Naszym ulubieńcem od lat jest właśnie mleczko nawilżające, bo ładnie się wchłania, nie pozostawia tłustego filmu, a skóra jest nawilżona i delikatna. Pewnie to za sprawą m.in. olejów z awokado i ze słodkich migdałów, masła shea, D-pantenolu czy alantoiny w składzie. 



Muszę tylko jeszcze przyciąć nieco ostre zakończenia tubek, tak jak to już kiedyś pokazywałam w tym wpisie.


A czym się kieruję wybierając kosmetyki dla dzieci? Przede wszystkim składem. I pomimo, że się na tym nie znam, ufam blogerce Sroko.pl - chemiczce, która od lat robi analizy składu kosmetyków. Powyższe kosmetyki Oillan baby przeszły jej analizy pozytywnie. Podobnie jak chusteczki nawilżone WaterWipes, których wcześniej nie znałam, ale zaintrygował mnie właśnie ich skład i oczywiście pozytywna analiza u wspomnianej blogerki. Przy #aSYNstencie też używaliśmy chusteczek nawilżonych tylko z dobrym składem, ale nie tak krótkim i dostępne były tylko w Netto. A te zawierają tylko dwa składniki - 99,9% wody i 0,1% ekstraktu z pestek grejpfruta i co dla mnie ważne, chusteczki WaterWipes są bezzapachowe. Do tego są dostępne w aptekach internetowych, czy w Rossmannie, w którym kupiłam je na próbę i chętnie sprawdzę, jak nam będą służyły.




Otulacz

Jeśli córeczka będzie miała tak silny odruch moro, jak wcześniej nasz syn, to mam nadzieję, że w takim przypadkowym wybudzaniu pomoże nam otulacz marki Kokonik. Ponoć w takim spowiciu dzieciątko czuje się jak w brzuchu mamy i to pomaga lepiej przesypiać szczególnie noce. Otulacz zapinany jest na dwustronny zamek od dołu i od góry, co ma ułatwić zakładanie i zmianę pieluchy. A górna część zamka ma dodatkowo materiałowe zabezpieczenie, by nie podrażniać szyi. Otulacz jest delikatny w dotyku i elastyczny - w składzie zawiera 92% bawełny i 8% elastanu. Do tego urzekł mnie wzór w kolorowe flamingi :). Mam nadzieję, że będzie nam dobrze służył.





W temacie pielęgnacji pozostają jeszcze pieluszki. Póki co zakupiłam Dady, które najlepiej sprawdziły się  synka. Tyle, że ponoć z pieluchami to nigdy nie wiadomo, bo trzeba sprawdzić w praktyce, które nie odparzają i nie uczulają. Ale może z czasem będę używała również pieluch wielorazowych typu kieszonki? Bardzo mi wtedy pasował taki mieszany system pieluchowania.

--------------------------------------------------------------------------------

Wanienka mała 86 cm z odpływem - Tega Baby
Stojak pod małą wanienkę małą 86 cm - Tega Baby
Przewijak - Tega Baby
Okrycie kąpielowe frotte 80 x 80 cm - Tega Baby
Okrycie kąpielowe frotte 100 x 100 cm - Tega Baby
Okrycie kąpielowe bambusowe 100 x 100 cm - Babyono
Okrycie kąpielowe frotte 100 x 100 cm - Babyono
Pojemnik na kosmetyki - Motherhood
Szampon, żel do kąpieli i pod prysznic 3w1 - Oillan baby
Mleczko nawilżające - Oillan baby
Krem pielęgnacyjny do twarzy i ciała - Oillan baby
Krem przeciw odparzeniom - Oillan baby
Chusteczki nawilżone - WaterWipes
Otulacz flamingi - Kokonik

--------------------------------------------------------------------------------

W końcu jestem przygotowana do kąpieli i pielęgnacji, a już niebawem pokażę Wam jeszcze kącik dla naszego maleństwa :)

Zapraszam również na pozostałe Wpisy wyprawkowe dla noworodka:

#1 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - CHCĘ PONOWNIE KARMIĆ PIERSIĄ
#2 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - PIELUSZKI I TEKSTYLIA MOTHERHOOD
#3 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - TORBA PORODOWA DO SZPITALA
#4 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - JAKIE IMIĘ BĘDZIE MIAŁA CÓRECZKA?
#5 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - JAKI WYBRALIŚMY WÓZEK?
#7 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - NASZ KĄCIK MALUSZKA


A jakie gadżety kąpielowo-pielęgnacyjne czy kosmetyki sprawdziły się u Was lub kompletnie nie zdały egzaminu?


3 komentarze:

  1. Też używaliśmy kosmetyków Oillan. Ta wanienka jest ekstra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieliśmy Oillan przy pierwszym synku. Teraz używamy innych kosmetyków do kąpieli ale zastanawiam się czy nie powrócić do Oillana właśnie :) mój drugi synek ma półtora miesiąca. Kąpię go w wanience. Szkoda że nie miałam pojecia o tej firmie. Wanienka jest prześliczna i ten termometr to świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger