#7 Akcja wyprawka dla noworodka - Nasz kącik maluszka

W naszej akcji wyprawkowej dla noworodka czas pokazać kącik maluszka, który urządziliśmy w naszej małej sypialni. #aSYNstent od urodzenia też spał tuż obok nas. W nocy mogłam go szybko przełożyć na karmienie do siebie i miałam go cały czas na oku. Teraz  mieszkamy już w innym miejscu, ale łóżeczko usytuowaliśmy podobnie obok naszego łóżka. Z resztą w tak małej sypialni nie byłoby innej opcji.


Łóżeczko

Łóżeczko jest tym samym, w którym niegdyś spał nasz synek (a wcześniej troje innych dzieci w rodzinie), jednak ze względu na obgryzione przez niego szczebelki i poręcze wymagało renowacji ;).  Tak jak poprzednio pomalowaliśmy je na biały mat. Wybraliśmy farbę Śnieżkę do drewna z certyfikatem dla dzieci, ale przyznam, że trudno się nią malowało, bo nie kryła od razu tak jak powinna. Ale ostatecznie efekt jest zadowalający :).

Jeśli chodzi o materac to również wykorzystałam ten po synku. Zakupiliśmy wówczas piankowy materac w Ikei i nawet się nie odkształcił. Wyprałam więc tylko pokrowiec i jeszcze posłuży.

By dziecko miało nieco wyżej główkę od reszty ciała, przy synku podkładaliśmy książki pod łóżeczko. Teraz zdecydowałam się na poduszkę - klin Sensillo, który podłożyłam pod materac (choć ponoć są różne teorie, czy montować go pod, czy na materac - dajcie znać czy dobrze zrobiłam? ;) ).


W co ubrałam łóżeczko?

Pod jerseyowe prześcieradło z gumką marki Sensillo założyłam nieprzemakalny, bawełniany podkład, który pokazywałam w drugim wpisie wyprawkowym.

Na sam spód ubrałam także falbanę AMY, która pełni nie tylko funkcję ozdobną, ale i maskującą schowane pod spodem zapasy pieluch :). Jak już widzicie po zdjęciu tytułowym kolejny raz postawiłam na minimalizm i jasne kolory. Wybrałam biały, bawełniany materiał z szarymi kropeczkami zarówno dla falbany, jak i dużego przybornika AMY z tej samej kolekcji. Przybornik od góry montowany jest na rzepy, a od dołu wiązany na tasiemki. Organizer jest nieco usztywniony miękkim wypełnieniem. Dodam, że wszystko pięknie i dokładnie odszyte.






Z tej samej kolekcji wybrałam jeszcze dwustronny becik AMY 80 x 80 cm, który z jednej strony ma ten sam wzór co organizer i falbana, a z drugiej szarą dzianinę. Dzięki dodatkowemu wypełnieniu jest trochę usztywniony i bardzo ciepły. Wiązany jest tylko na wstążkę, w związku z czym później może służyć jako mata lub kołderka.




Dlaczego nie stosuję ochraniacza na szczebelki?

Celowo nie zdecydowałam się na ochraniacze do łóżeczka. Wyznaję zasadę, że im mniej tym lepiej,. Ponadto już przy synku sporo się naczytałam, że względu na bezpieczeństwo dziecka, lepiej unikać elementów typu ochraniacze, kołderki, poprzez które dziecko mogłoby mieć problem z oddychaniem, szczególnie w nocy. To samo na swoim Instastory podkreślała ostatnio Mama Ginekolog. 

Poza tym wszystkie widoczne na zdjęciach maskotki typu Effik czy owieczki są tylko elementem dekoracyjnym do tej sesji, a nie stałym elementem wyposażenia łóżeczka. Będą służyły zabawie, gdy córeczka do nich dorośnie. Owieczkowa spiralka Sensillo ma nie tylko przyciągające uwagę biało-czarne kolory, ale także wbudowany delikatnie brzmiący dzwoneczek. Do tego świetnie się wpisuje w estetykę naszej wyprawki.



Dodatkowe gadżety

W razie potrzeby po #aSYNstencie mamy także nianię elektroniczną Vtech z kamerką i wyświetlaczem, o której więcej pisałam niegdyś w tym wpisie.

Jeśli natomiast spodobały się Wam drewniany gryzak czy zawieszka do smoczka, to tak, jak pisałam we wpisie dotyczącym wózka, takie cuda znalazłam w sklepie Edukatorek, który ma swój showroom w Poznaniu. Gadżety te są piękne, gładkie i odpowiednie dla małych dzieci.




Łóżeczko jest więc gotowe :) Robiąc zdjęcia do wpisu czekałam jeszcze na zamówiony, biały, sznurkowy napis z imieniem córeczki, który prawdopodobnie zawiśnie nad łóżeczkiem.




--------------------------------------------------------------------------------

Becik - AMY
Przybornik - AMY
Falbana - AMY
Podkład pod prześcieradło - Motherhood
Prześcieradło jersey z gumką - Sensillo
Poduszka klin Luxe Aloe Vera - Sensillo
Spiralka owieczki - Sensillo
Drewniany gryzak króliczek - Jollein
Drewniany łańcuszek do smoczka - Heimess
Niania elektroniczna BM4500 - Vtech

--------------------------------------------------------------------------------

Zapraszam również na pozostałe Wpisy wyprawkowe dla noworodka:

#1 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - CHCĘ PONOWNIE KARMIĆ PIERSIĄ
#2 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - PIELUSZKI I TEKSTYLIA MOTHERHOOD
#3 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - TORBA PORODOWA DO SZPITALA
#4 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - JAKIE IMIĘ BĘDZIE MIAŁA CÓRECZKA?
#5 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - JAKI WYBRALIŚMY WÓZEK?
#6 AKCJA WYPRAWKA DLA NOWORODKA - KĄPIEL I PIELĘGNACJA


Podoba Wam się moja minimalistyczna stylistyka również dla kącika noworodka? Gdzie tworzyliście miejsce na łóżeczko dla Waszych dzieci?


19 komentarzy:

  1. Piękny kącik do spania 😀 syna kącik był u nas w sypialni i wyglądał bardzo podobnie, choć my mieliśmy wszytko w ciemnych kolorach

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie boisz się, że ta śnieżnobiała sceneria nie sprawdzi się przy maluszku? Może ja mam takie wyjątkowe dziecko, nie mniej pamiętam, że po 2 miesiącach przeklinałam w myślach wszystkie białe dodatki i ubranka (atopowe zapalenie skóry u małej nie pozwalało mi doprać tego do idealnej bieli).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaryzykowałam :D Ubranka mam również kolorowe, acz nic nie poradzę, że mam obecnie upodobanie do jasnych kolorów ;).

      Usuń
  3. Moje dzieci już dorosłe. Z tego wszystkiego brakowało mi tylko elektronicznej niani i pieluch jednorazowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz pieluszki jednorazowe to standard, choć coraz częściej młode mamy sięgają też po nowoczesne pieluchy wielorazowe typu kieszonki.

      Usuń
  4. Alez to wszystko piękne! Ja już dawno zapomniałam jak to jest mieć takiego maluszka w domu :) My łózeczko mieliśmy z opcją demontażu bocznych ścianek i powstała leżanka :) Posłużyło dłużej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie łóżeczko na pewno byłoby lepsze nz przyszłość, ale stwierdziliśmy że wykorzystany to, które już mamy, tym bardziej że wychowało się w nim sporo dzieci ;).

      Usuń
  5. Piękny kącik dla małej, mam nadzieję, że pierwsze dni w domu są dla Was cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Najbardziej daje nam popalić #aSYNstent i uczymy się radzić sobie z jego zazdrością, więc nie jest tylko różowo.

      Usuń
  6. Wszystko przede mną ale kwoty mnie już przerażają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku 1 dziecka miałam większość wyprawki pożyczona i przyznam, że budżet aż tak bardzo wówczas nie ucierpiał ;)

      Usuń
  7. :D U mnie już dzidzia śpi w łóżeczku :D Ale fajnie był znów wszystko szykować :D I jeszcze raz zostać mama

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam białe mebelki dla dzieci! Wasze jest przecudne :) Od vtech mamy małpkę Mylę. Pomaga uspokoić i uspać dziecko :)nawet teraz grają melodie kołysanek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Właśnie widziałam ostatnio tą małpkę u kogoś na blogu i zastanawiałam się czy to też niania, czy inny gadżet :).

      Usuń
  9. Ślicznie to wygląda, przypomniały mi się "stare" czasy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. jak pięknie, tak biało, przytulnie <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger