Zimowe gotowanie w ramach współpracy z firmą Makarony Czanieckie

W grudniu z Makaronów Czanieckich robiłam aniołki, a dziś pokażę Wam moje zimowe, makaronowe obiady.



Pierwsze danie to mój pomysł na przerobione spaghetti carbonara z wykorzystaniem makaronu - muszli. W tym daniu zamiast parmezanu używam sera mozzarella oraz boczek wędzony, śmietankę, przyprawy i awokado.



Ten makaron jest bardzo gruby, w związku z tym gotujemy go dłużej, niż standardowe muszelki.











Boczek podsmażamy, dodajemy awokado, śmietankę i mozzarellę. Przyprawiamy do smaku. Niekiedy dokładam też trochę pesto.



Gdy sos zgęstnieje polewamy nim ugotowany makaron. Makaron w tym daniu bardzo ładnie komponuje się kolorystycznie, bo jest w trzech kolorach. Tak gruby makaron powoduje, że danie jest syte i smaczne.



Drugi przepis na zimowy obiad to łazanki z kapustą i grzybami. Do przygotowania tego dania potrzebujemy makaron łazanka.



Najpierw w osobnym garnku ok. 40 min gotujemy kiszoną kapustę. W tym czasie gotujemy też grzyby, które należy początkowo namoczyć. Moje suszone grzyby pochodzą z jesiennej wyprawy do lasu.



Na patelni podsmażamy boczek, cebulę i dodajemy ugotowane, pokrojone grzyby. W tym czasie osobno gotujemy makaron.



Ugotowaną kapustę odcedzamy, dodajemy makaron i składniki z patelni. Wszystko dokładnie mieszamy.



I danie gotowe :).



Poza tym gotowałam m.in. rosół z warzywami z wykorzystaniem makaronu nitka walcowana. Do zimnej wody wkładamy mięso z kury np. tzw. rosołowe, do tego marchewkę, pietruszkę, seler, por. Rosół gotujemy ok. 1-1,5 godz. Pod koniec przyprawiam solą, nieraz 1 kostką rosołową.



W tym czasie gotujemy makaron.



Polecam rosół szczególnie w okresie przeziębień i grypy, ponieważ natłuszcza obolałe gardło i rozgrzewa organizm.



Podałam już 3 przepisy na obiady, a na koniec jeszcze pokażę przepis na szybką i tanią sałatkę z ryżu i makaronu. Do jej wykonania potrzebujemy także marchewkę, paprykę, pieprz, sól, czosnek granulowany, curry i kurkumę.



Do sałatki polecam makaron krajanka, który bardzo szybko się gotuje. W osobnym garnku gotujemy też ryż.



Trzemy marchewkę na dużych oczkach.



Podsmażamy ją na patelni, dodając curry, czosnek granulowany i kurkumę.



Paprykę kroimy w kostkę.



Następnie wszystkie składniki łączymy, solimy i dokładnie mieszamy.



A jakie jest Wasze ulubione danie z makaronem? :)


6 komentarzy:

  1. Wyglądają przepysznie te Twoje potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapiekanka z makaronem- moja ulubiona:)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie też króluje zapiekanka. Najlepiej z dodatkiem kurczaka, oliwek i kukurydzy polana sosem serowym do zapiekanki makaronowej z Winiary. MMMmmmm... :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie to wszystko wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę na to "przerobione" spaghetti i z pewnością wkrótce wypróbuję Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger