Jak zrobić pudełko exploding box? DIY

Pudełko exploding box jest ostatnimi czasy najbardziej popularną, przestrzenną kartką prezentową. I nic w tym dziwnego, bo wywołuje sporo emocji i zaskoczenia przy otwieraniu. Podarowuje się je najczęściej na specjalne okazje takiej jak Chrzest, Roczek, Komunia, Osiemnastka czy Ślub. Dzisiaj proponuję Wam dokładną instrukcję krok po kroku jak samodzielnie zrobić takie pudełko exploding box.

A na końcu wpisu zaprezentuję różne wykonane przeze mnie pudełka. 




Do przygotowania pudełka potrzebujemy:
- dwie kartki ozdobnego papieru wizytówkowego o gramaturze ok 200g (gdybyśmy chcieli zrobić grubsze ścianki będzie potrzebna jeszcze jedna kartka)
- nożyk do cięcia papieru (porównaj ceny tutaj)
- mata do cięcia tzw. samoregenerująca (znajdziesz w najkorzystniejszych cenach tutaj)
- klej
- linijka



Z kartki wielkości A4 wycinamy 2 pasy papieru o podanych wymiarach, które utworzą ścianki i spód pudełka.



Następnie tępą stroną nożyka zaznaczamy linie zagięć, co znacznie ułatwia zaginanie sztywnej kartki.







W kolejnym kroku środek jednej części sklejamy ze środkiem drugiej części.





Teraz czas na wieczko, które wykonamy z kwadratu o wymiarach 18x18 cm.



Następnie z każdego brzegu kartki odmierzamy dwa razy po 2 cm, dzięki czemu powstanie nam wieczko o szerokości 10 cm i wysokości 2 cm. Warto to również wykonać tępą stroną nożyka.



Następnie należy wykonać nacięcia, jak na poniższym zdjęciu. A następnie zaginamy.







Następnie przyklejamy najmniejsze zakładki, a tuż po nich przyklejamy boki wieczka.




Tak prezentuje się pudełko exploding box.





Pozostaje tylko przyozdobienie pudełka. Ja preferuję minimalistyczny styl, przeciwny do tego który oferuje typowy scrapbooking.

W tym celu przyklejam m.in. trochę mniejsze kwadraty i inne elementy, które dodatkowo wzmocnią ścianki. Na wieczko pudełka montuję najczęściej kokardkę origami, której instrukcję składania pokazuję w osobnym wpisie. Pozostawiam również otwarte kieszonki, by można w prezencie wsunąć pieniądze.






A oto inne zrealizowane projekty pudełek na różne okazje:









Jak Wam się podoba, wykorzystacie instrukcję DIY i zrobicie takie? :)


29 komentarzy:

  1. Baaaaaardzo się podoba :) ale niestety nie zrobię bo do takich rzeczy mam dwie lewe ręce :))

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ci dziękuję za tak wyczerpujące instrukcje, bardzo podobają mi się kartki-boxy i zastanawiałam się jak się je robi, a teraz już wiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalne. Kiedyś się skuszę. =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dodałam Twój tutorial na spisie http://polskiehandmade.blogspot.com/2013/01/diy-papierowe-pudeko-origami.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna pamiątka pozostanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki za pomoc osobiście zrobiłam takie na wesele mojej mamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło - podeślij fotkę na maila - chętnie zobaczę :) pozdrawiam

      Usuń
  7. mam małe pytanie gdzie kupiła pani tą tasiemke? jest prześliczna

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka gramatura tego podstawowego papieru???

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za pomysł na zrobienie prezentu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądając tą instrukcję to wydaje się tak banalnie proste :) Ale wiadomo, że schody zaczną się wykonując taki box :) Ale skuszę się i spróbuje, bo w tym miesiącu wybieram się na chrzest. Mam nadzieje, że starczy mi cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki :) do cięcia papieru polecam nożyk (ok. 4zł w sklepach typu Praktiker), bo nożyczkami nie wychodzi tak prosto. Czekam na zdjęcię efektu końcowego. Czekam niecierpliwie :)

      Usuń
  11. takich bloków nam potrzeba:-) dokładna instrukcja a nie chwalenie się co ja zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  12. takich bloków nam potrzeba:-) dokładna instrukcja a nie chwalenie się co ja zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne pudełko, dziękuję za pomysł, akurat w Wielkanoc chrzcimy nasze małe szczęście:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super..mampapier wizytówkowy ale tylko 300 czy sie nada ??

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne
    A jesli chce dodatkowo obkleić oczne ścianki pudełka, to o ile musze zmniejszyc wymiary? Czy w ogóle muszę zminiejszac?

    OdpowiedzUsuń
  16. no rewelacja, w życiu bym nie myślała że dam radą, ale dzięki tak cudownej instrukcji!!!! bardzo dziękuje!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za kursik! ;) https://adres-niepotrzebny.blogspot.com/2017/11/jesienne-exploding-boxy-i-zmiany-na.html

    OdpowiedzUsuń
  18. O! Super instrukcja. Dla mnie ideana. Spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  19. superrrr instrukcje,dzięki niej bez problemu zrobiłam pudełeczko na kartkę,dziękuję za pomoc,pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
  20. ja nie mam niestety manualnych talentów ale pudełko sliczne

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger