wtorek, 8 stycznia 2013

Własnoręcznie robione pudełko na chrzest, DIY jak zrobić exploding box?

Witajcie, jakiś czas temu prezentowałam ślubne pudełko exploding box. Tym razem pokażę Wam bardzo podobne pudełko, ale na chrzest wraz z instrukcją, jak je wykonać. Polecam!



Najpierw spód - z kartki wielkości A4 wycinamy 2 pasy papieru o podanych wymiarach i zaginamy jak na rysunku:



Środek jednej części sklejamy ze środkiem drugiej.





Teraz czas na pokrywkę o wymiarach 18 cm x 18 cm, którą wycinamy i zaginamy jak na poniższym zdjęciu.





Najpierw przyklejamy skrzydełka łączące.





A następnie pozostałe ścianki.





Do wzmacniania ścianek i zdobienia pudełka wycinam w innym kolorze elementy trochę mniejsze niż wielkość podstawowych ścianek.  



Przygotowuję 9 kwadratów np. o wymiarach 8,5 cm x 8,5 cm przyklejając 5 od wewnątrz i 4 od zewnątrz.





Wewnątrz na środek pudełka przyklejam dodatkowy kwadrat (szary) np. o wymiarach 7,5 cm x 7,5 cm.



Podobnie, ale tylko od zewnątrz zdobię ścianki pokrywki, co można uczynić jeszcze przed jej sklejeniem.



Tak prezentuje się wzmocnione pudełko:





 Do zdobienia wewnętrznych ścianek wymyśliłam skośno ścinane figury.





Następnie zaprojektowałam szablony na każdą wewnętrzną ściankę: becik, szatkę (którą wykorzystywałam już we wcześniejszej kartce na chrzest), wózek oraz chrzcielnicę ze świecą.



Właściwe elementy wykonałam z takiego papieru ozdobnego, zakupionego w Empiku w cenie 4 zł za sztukę.







Wycięte elementy dodatkowo ozdabiam tasiemką, wcześniej sklejoną w poprzek klejem Magik.





Przyklejam ją do wybranych fragmentów kształtów, w taki sposób, by końcówki tasiemki sięgały wewnątrz kształtu, dzięki czemu po przyklejeniu takiej figury uzyskuję efekt przestrzenny.





Tak okleiłam tasiemką wszystkie kształty:



A tak prezentują się przyklejone figury ozdobne do pudełka:

















Dodatkowo na wieczko pudełka zamontowałam kokardkę origami, której instrukcję składania pokażę w osobnym poście.



I pudełko gotowe:





Jak Wam się podoba, wykorzystacie instrukcję DIY i zrobicie takie? :)
Gdy ktoś był zainteresowany takim pudełkiem na ślub, chrzciny, komunię czy inną okazję, mogę  je wykonać na zamówienie - proszę pisać na maila podanego w zakładce Kontakt i współpraca.


14 komentarzy:

  1. Baaaaaardzo się podoba :) ale niestety nie zrobię bo do takich rzeczy mam dwie lewe ręce :))

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ci dziękuję za tak wyczerpujące instrukcje, bardzo podobają mi się kartki-boxy i zastanawiałam się jak się je robi, a teraz już wiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitalne. Kiedyś się skuszę. =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dodałam Twój tutorial na spisie http://polskiehandmade.blogspot.com/2013/01/diy-papierowe-pudeko-origami.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki za pomoc osobiście zrobiłam takie na wesele mojej mamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło - podeślij fotkę na maila - chętnie zobaczę :) pozdrawiam

      Usuń
  6. mam małe pytanie gdzie kupiła pani tą tasiemke? jest prześliczna

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka gramatura tego podstawowego papieru???

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za pomysł na zrobienie prezentu :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twój komentarz :)