Mój miejski ogródek 2016 - DIY kwietnik z palety

Tak jak już wspominałam, oprócz warzywnych rabatek z palet, zrobiliśmy też kwietnik z palety. Strasznie nam się podoba i jesteśmy z niego dumni :). Piszę w liczbie mnogiej, bo mój mąż również dzielnie zaangażował się w jego wykonanie. Kwietnik jest prosty i tani w wykonaniu, zapraszam więc na instrukcję DIY.


Do wykonania kwietnika użyliśmy paletę znalezioną pod kontenerami z odpadami budowlanymi, ale można taką zakupić też w skupie palet. Przed zabraniem się do pracy przymierzmy naszą paletę w docelowym miejscu i pamiętajmy, że palety mają różne rozmiary.



Zwróćcie uwagę, że niektóre palety mają ciekawe, wypalone pieczątki. Pozostawiam je jako element dekoracyjny i eksponuję.



Rośliny będziemy sadzić w trzy poziome rzędy, dlatego obracamy paletę do góry nogami i przybijamy deski, które posłużą jako dno.





Deski te zakupiliśmy i przycięliśmy wcześniej w jednym z marketów budowlanych.



Następnie za pomocą papieru ściernego szlifujemy paletę.



A gdy jest gotowa, ustawiamy pionowo i przymocowujemy. W tym celu użyliśmy plastikowych opasek zaciskowych.



Następnie wsypujemy ziemię. Jeśli w naszych "donicach" pozostały na tyle duże otwory, że przy wsypywaniu ziemia mogłaby wypadać, dno możemy wyłożyć agrowłókniną bądź tekturą. Ważne jednak, by był zachowany odpływ wody.



I na koniec pozostała najprzyjemniejsza część, czyli sadzenie roślin. Możecie posadzić tam zioła, kwiaty, truskawki. Pamiętajcie jednak, że te "donice" są znacznie mniejsze i płytsze od standardowych skrzynek na kwiaty.



Przed właściwym wsadzeniem roślin, warto zrobić przymiarkę tzn. poustawiać je jeszcze w doniczkach i zobaczyć, czy dobrze się komponują.





Jest ok, zatem sadzimy!







Wybrałam różne gatunki kwiatów, w tym pnące i zwisające m.in. surfinię, żagwin, bakopę, smagliczkę, goździk, bratek miniaturowy, pelargonię.
















A tak prezentuje się gotowy kwietnik.









Jestem bardzo zadowolona z efektu. Podoba się? Kto się skusi na podobny?


5 komentarzy:

  1. Super Rzeczywiście proste w wykonaniu Chyba się skuszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze! Nie myślalam, ze to może być tak proste i tak cudnie się prezentować !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super mim marzeniem jest mieć ogródek na balkonie. Ale na razie przy synku nie da rady.

    OdpowiedzUsuń

Ja już pokazałam i napisałam. Teraz Twoja kolej - skomentuj proszę i zostaw po sobie ślad :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger