DIY - Jak uszyć czapeczkę turban bez maszyny do szycia?

Obecnie w czasie epidemii trwa bum na instrukcje szycia maseczek, jednak postanowiłam pokazać jak szybko i bez użycia maszyny do szycia można zrobić modną czapkę a'la turban dla dziewczynki. Postanowiłam nie szyć typowego turbanu z "kogutem" na głowie, ale z kwiatem, który można nosić na środku lub z boku.


Do wykonania czapki użyłam elastycznej dzianiny typu jersey. W przypadku obwodu głowy córki o wymiarze 44 cm, użyłam materiał w rozmiarze 23 cm x 46 cm. Z tej długości 46 cm odejdzie 2 razy po ok. 3 cm na ozdobny kwiat, zatem przy główce 44 cm użyję w praktyce do obwodu ok. 40 cm materiału ze względu na jego rozciągliwość.


Węższą część materiału marszczę jak na zdjęciu w 5 fałdek i przeszywam w odległości ok. 3 cm.

Podobnie robię z drugim końcem materiału.

Następnie z obu końców formułuję kwiatek i zszywam je razem z prawej strony materiału.

Przewracam czapkę na lewą stronę i fastryguję - wstępnie nadając kształt głowy. Gdy po przymiarce jest dobrze, wzmacniam szew i odcinam nadmiar materiału. 

Czapka jest prawie gotowa i w sumie możemy ją tak pozostawić w takim surowym wykończeniu. Możemy jednak podwinąć materiał wokół głowy i przyszyć w kilku miejscach. Możemy również punktowo przyszyć kwiatka, by lepiej się układał.


I czapka gotowa :) 

Proste prawda? Do jej wykonania zmotywowało mnie to, że nie do końca podobają mi się klasyczne turbany modne w tym sezonie i postanowiłam nieco przerobić projekt pod swój zmysł estetyczny. A wykonałam ją w 30 minut i pięknie się prezentuje na głowie Córeczki :)


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny bloga, będzie mi miło gdy skomentujesz :)

Copyright © 2016 MAŁA RZECZ A CIESZY , Blogger